Vaši klienti alebo zákazníci dostávajú veľa e-mailov každý deň, ktoré ale vôbec neotvoria a rovno ich vymažú. Dôvodom môže byť, že daný e-mail obsahuje pochybný predmet, ktorý vyzerá ako SPAM, snaží sa hneď niečo predať alebo pôsobí ako nátlak, je nezaujímavý alebo nudný.
Vašou prvou úlohou je teda vytvoriť taký predmet, ktorý spôsobí, že adresát Váš e-mail okamžite po jeho obdržaní nevymaže.
Ako vytvoriť atraktívny predmet vášho e-mailu?
1. Položte otázku
Jedným z najlepších spôsobov, ako získať pozornosť vašich čitateľov, je položiť otázku. Položte otázku, ktorá má vzťah k typu zákazníkov, s ktorými komunikujete a uistite sa, že vo vašom e-maily zákazníci na túto otázku dostanú odpoveď. „Aký je najrýchlejší spôsob, ako zvýšiť príjem Vašej firmy?“ by byl dobrý predmet e-mailu adresovaného majiteľom firiem. Pokiaľ prevádzkujete fitness centrum, dobrý predmet vášho e-mailu by bol „Ako schudnúť 5 kg za 5 týždňov?“
2. Vzbuďte zvedavosť
Vytvoriť tento typ predmetu, vyžaduje trochu kreativity. Keď to urobíte dobre, okamžite zvýšite zvedavosť vašich čitateľov. Budú zvedaví a otvoria Váš e-mail. Napríklad predajca HD televízorov by mohol pre predmet použiť „Nebudete veriť vlastným očiam“. Obsah vášho e-mailu potom musí s predmetom korešpondovať, aby to celé dávalo zmysel.
3. Napíšte "to, čo to je"
Často funguje najlepšie, keď jednoducho hneď v predmete poviete to, čo chcete, aby sa čitateľ dozvedel. Vašim klubovým fanúšikom môžete poslať e-mail s predmetom „Monkey Business tento piatok v Lucerne“ alebo majiteľom firiem „5 spôsobov, ako zvýšiť príjem Vašej firmy“. Tento spôsob funguje najlepšie, keď dobre spoznáte potreby vašich čitateľov a môžete sa na nich obrátiť.
4. Buďte osobní
Čím viac čitateľov bude mať pocit, že hovoríte priamo k nim, tým efektívnejšia vaša komunikácia bude. Bez ohľadu na štýl a typ predmetu, ktorý používate, vždy si môžete pomocou slovíčka „Vy“ – „Najnovšia kolekcia plaviek práve pre Vás“, „Auto, ktoré pristane len Vám“, „Skvelý oblek pre Vás na mieru“.
Pokiaľ si nie ste istí, aký typ predmetu zvoliť, vyskúšajte ich všetky a zistíte, ktorý funguje najlepšie. Môžete tiež preskúmať predmety e-mailov, ktoré dostávate. Vypíšte si tie, ktoré okamžite upútali Vašu pozornosť, ktoré sa niečím líšia od ostatných, ktoré Vás prinútili otvoriť a prečítať si daný e-mail.
Nezabudnite na: „Je vnútri niečo pre mňa?“
Keď človek dostane e-mail, prvá vec, ktorú urobí je, že sa spýta sám seba: „Je v tomto e-maile niečo pre mňa?“, „Čo z toho budem mať ja?“ – v túto chvíľu sa rozhodne, či Váš e-mail otvorí, odloží na neskôr alebo vymaže. Pokiaľ teda predmet neobsahuje niečo, čo Vás presvedčí, že sa vyplatí e-mail otvoriť a venovať mu svoj drahocenný čas - voľba, čo ďalej s e-mailom, je jasná.
Bez ohľadu na to, aký spôsob zvolíte, vytvoreniu dobrého predmetu sa vyplatí venovať čas. Pokiaľ totiž vaši čitatelia neotvoria e-mail, ktorý im posielate, nikdy nebudú mať možnosť zoznámiť sa s informáciami, ktoré im ponúkate.
Pozrite sa tiež, ako môžete svoj e-mail marketing realizovať pomocou Quandy, na stránke Email marketing.