Na základe týchto a ďalších podobných otázok som pripravil tento článok, v ktorom sa chcem s vami podeliť o naše niekoľkoročné skúsenosti v tejto oblasti.
Ako sa orientovať v štatistikách e-mailových kampaní a čo jednotlivé čísla znamenajú
Najskôr sa poďme pozrieť na to, čo jednotlivé čísla, ktoré v našom systéme v rámci štatistík e-mailových kampaní sledujeme, znamenajú.
Blacklistovanie e-mailových adries
Skôr než to urobíme, rád by som sa ešte zastavil pri vysvetlení pojmu „Blacklistovaný“. Ako ste si už všimli, v kontaktoch existuje stĺpec „Blacklistovaný“. Hodnota je „Áno“ alebo „Nie“. Hodnota „Áno“ znamená, že sa pri danej adrese vyskytol problém s doručovaním e-mailov a nie je možné na túto adresu v danú chvíľu doručiť e-mail.
Tento stav je buď trvalý a to napríklad v prípade, že zistíme, že daná adresa neexistuje alebo je tento stav „dočasný“, a to znamená, že je táto konkrétna adresa zaradená na zoznam blacklistových adries len na určitú dobu a po jej uplynutí zaradíme túto adresu opäť medzi adresy pre odosielanie a pokúsime sa na túto adresu znova doručiť vašu ďalšiu e-mailovú správu. Pokiaľ zistíme, že sa nám to znova nepodarilo, táto konkrétna e-mailová adresa sa znova ocitne na blackliste a je jej pridelená doba v dňoch, týždňoch alebo mesiacoch, počas ktorej na tomto zozname zotrvá, kým je znovu uvoľnená pre ďalšie odoslanie.
Pokiaľ nie je možné doručiť správu na danú konkrétnu adresu opakovane, a to napr. z dôvodu plnej schránky, dostáva sa táto adresa na náš blacklist opakovane a tým je jej pridelovaná stále dlhšia doba, počas ktorej na tomto zozname zotrvá.
Tento mechanizmus je našim systémom zavedený hlavne z dôvodu vašej ochrany pred blacklistovaním celej vašej domény na niektorom zo serverov, ktoré vedú tieto zoznamy. Jeden z dôvodov, prečo sa na tomto zozname ocitnete je ten, že sa neustále snažíte posielať e-maily na adresy, ktoré neexistujú alebo nefungujú. Pokiaľ je táto aktivita opakovaná, svet internetu sa k tomu stavia tak, že je toto odosielanie roboticky spracovávané bez ohľadu na skutočnosť, že doručovanie na niektoré e-mailové adresy nie je možné a začnú Vás ako odosielateľa penalizovať. A to aj tým, že zaradia Vašu doménu na blacklist a následne všetky vaše e-maily končia ako nedoručené alebo v spamových schránkach vašich príjemcov.
Metóda, ktorú sme zvolili, tomuto stavu efektívne predchádza, a Vy tak posielate svoje e-maily len na adresy, ktoré fungujú.
Hodnoty v štatistikách e-mailových kampaní a ich význam
Teraz k vysvetleniu hodnôt, ktoré nájdete v štatistikách e-mailových kampaní.
Počet odoslaných e-mailov
Tento údaj znamená celkový počet e-mailov zaradených do e-mailových kampaní vrátane adries, ktoré sú označené ako blacklist. (viď vyššie)
Počet doručených e-mailov
Tento údaj znamená počet skutočne doručených e-mailov vašim príjemcom.
Počet nedoručených e-mailov
Rozdiel medzi počtom odoslaných e-mailov a počtom doručených e-mailov je potom počet nedoručených adries. To sú adresy, ktoré nájdete označené ako „Blacklistovaný“ a ďalej sa s nimi pracuje podľa pravidiel uvedených vyššie.
Počet otvorených e-mailov celkom
Toto číslo znamená celkový počet otvorení vašich e-mailových správ. Pokiaľ niekto otvoril správu opakovane, bude v tomto čísle započítaný niekoľkokrát. Pokiaľ teda odošlete napr. 100 e-mailov, ktoré niekto otvorí viackrát než len jeden, tak toto číslo bude väčšie než celkový počet doručených správ.
Počet otvorených e-mailov unikátne
Toto číslo znamená, koľkokrát bol váš e-mail otvorený unikátne, tj. konkrétnymi príjemcami bez ohľadu na to, koľkokrát ho daný príjemca otvoril. Pokiaľ by teda váš e-mail otvorili všetci príjemcovia, ktorí ho obdržali, tak sa toto číslo bude rovnať počtu doručených e-mailov.
Počet unikátnych preklikov
Toto číslo ukazuje počet príjemcov, ktorí klikli na jeden alebo viac odkazov jeden alebo viackrát. Jednoducho je to počet príjemcov, ktorí aspon raz klikli na akýkoľvek odkaz v e-maile. Nižšie v štatistikách potom môžete vidieť detailný pohľad a informácie o príjemcoch rozdelených podľa toho, na ktorý odkaz vo vašom e-maile klikli. Pokiaľ niekto klikne na všetky odkazy vo vašom e-maile, bude na každom zo zoznamov vedľa jednotlivého odkazu.
Počet zdieľaní Facebooku
Toto číslo znamená počet príjemcov, ktorí klikli na ikonu zdieľania obsahu vášho e-mailu na Facebooku.
Počet zdieľaní Google+
Toto číslo znamená počet príjemcov, ktorí klikli na ikonu zdieľanie obsahu vášho e-mailu v službe Google+.
Počet zdieľaní Twitter
Toto číslo znamená počet príjemcov, ktorí klikli na ikonu zdieľania obsahu vášho e-mailu na Twitteri.
Počet odhlásených
Tu vidíte počet a zoznam príjemcov, ktorí sa odhlásili z odberu vašich e-mailových kampaní.
Toľko stručne k číslam, ktoré môžete vidieť. Na stránke so štatistikami tiež uvidíte percentuálne vyjadrenie jednotlivých hodnôt k celkovému množstvu odoslaných e-mailov a výkonnosť vašej kampane vzhľadom k jednotlivým skupinám (štítkom).
Ako teda prihliadať na výsledky a čo od e-mailových kampaní očakávať z hľadiska čísiel?
Aby sme vám lepšie demonštrovali, ako sa dnes u nás i vo svete vyvíja počet otvorených e-mailov, nedoručených e-mailov, preklikov a počet odhlásených užívateľov podľa špecifických oborov podnikania, našli sme pre vás nižšie uvedenú tabuľku, v ktorej môžete vidieť jednotlivé hodnoty rozdelené práve pre rôzne obory podnikania.
Hodnoty boli z 200 000 000 odoslaných e-mailov jedným z najväčších poskytovateľov e-mailingových služieb na svete. Pozrite sa, ako je na tom Váš obor a porovnajte si hodnoty v tabuľke nižšie s vlastnými štatistikami.
Obor podnikania | Otvorené e-maily | Nedoručené e-maily |
Prekliky (CTR) |
Odhlásení príjemcovia |
Asociácia | 22.22% | 10.09% | 10.25% | 0.12% |
Cestovanie a turistika | 18.18% | 10.17% | 10.61% | 0.22% |
Doprava | 19.34% | 9.44% | 12.65% | 0.32% |
Drobné služby (upratovanie, fotograf apod.) | 19.56% | 9.86% | 12.08% | 0.33% |
Franšízing | 15.50% | 9.99% | 7.67% | 0.33% |
Galérie a múzeá | 24.66% | 10.39% | 10.22% | 0.24% |
Hotely a ubytovacie zariadenia | 20.27% | 9.60% | 10.00% | 0.44% |
Kancelárske potreby | 15.12% | 6.41% | 9.96% | 0.21% |
Komunikácia | 16.82% | 8.57% | 17.28% | 0.12% |
Maloobchodný predaj | 18.01% | 6.95% | 13.99% | 0.21% |
Marketingové, PR a ďalšie agentúry | 13.18% | 9.89% | 11.15% | 0.15% |
Nehnuteľnosti | 17.49% | 12.79% | 9.82% | 0.22% |
Neziskové a umelecké organizácie | 21.88% | 9.11% | 8.71% | 0.21% |
Neziskové členské organizácie | 22.88% | 10.50% | 10.92% | 0.16% |
Neziskové náboženské organizácie | 25.01% | 7.64% | 9.19% | 0.11% |
Neziskové organizácie ostatní | 22.66% | 10.04% | 11.33% | 0.19% |
Neziskové organizácie starajúce sa o ľudí | 23.07% | 9.37% | 12.46% | 0.26% |
Neziskové vzdelávacie organizácie | 24.97% | 8.52% | 11.68% | 0.20% |
Odborné a profesionálne služby | 16.30% | 10.13% | 11.52% | 0.26% |
Ostatní | 18.63% | 9.48% | 14.70% | 0.20% |
Plánovanie osláv a udalostí | 17.33% | 10.43% | 11.10% | 0.26% |
Poradenské služby a konzultácie | 14.92% | 10.72% | 10.59% | 0.20% |
Právne služby | 20.55% | 12.17% | 11.19% | 0.25% |
Reštaurácie, kaviarne, bary |
19.02% | 9.90% | 5.89% | 0.30% |
Remeslá | 24.28% | 6.20% | 20.55% | 0.16% |
Salóny a kúpele | 17.85% | 12.51% | 6.26% | 0.38% |
Služby a produkty pre podnikateľov | 14.32% | 9.04% | 11.49% | 0.19% |
Šport a rekreácia | 19.70% | 9.19% | 11.89% | 0.25% |
Štátne úrady a služby | 23.89% | 9.21% | 13.23% | 0.17% |
Technológie | 15.93% | 12.24% | 10.47% | 0.25% |
Účtovníctvo a finančné poradenstvo |
15.56% | 9.87% | 12.04% | 0.18% |
Vydavateľstvo | 18.26% | 9.41% | 20.88% | 0.12% |
Výroba a distribúcia | 19.40% | 11.49% | 12.00% | 0.27% |
Vzdelávanie a služby | 20.53% | 8.98% | 12.59% | 0.18% |
Webové stránky vývoj a výroba | 16.58% | 8.25% | 15.25% | 0.15% |
Zábavný priemysel (filmy, hudba…) | 16.37% | 8.44% | 10.27% | 0.18% |
Zdravotníctvo - služby | 18.29% | 10.06% | 11.19% | 0.32% |
Zdroj: https://www.myworkset.com/blog/is-your-email-open-and-click-rate-normal
Pozrite sa, aké nástroje pre e-mail marketing nájdete v Quande.
Držím Vám palce a prajem skvelé výsledky s Vašim e-mail marketingom.