Pre marketing firiem je toto Nariadenie kľúčové, pretože sa dotýka toho najcenejšieho, čo máme. Kontaktov na skutočných a potenciálnych zákazníkov. Za poslednú dobu sa ku mne dostalo mnoho rôznych výkladov a špekulácií o tom, ako to vlastne je a bude práve so získavaním nových kontaktov v online svete.
S GDPR získavanie nových kontaktov nekončí
Nové kontakty je možné získavať stále ďalej. Je však potrebné upraviť postup, ktorý je v súlade s GDPR. GDPR definuje tzv. právné tituly, teda hovorí, kedy je spracovanie (zaznamenávanie, ukladanie, použitie, šírenie, sprístupnenie, nahliadanie a podobne.) osobných údajov zákonné, teda v súlade s týmto Nariadením. Týchto právnych titulov je celkovo 6. Pre získavanie nových kontaktov využijeme najmä právny titul: „Súhlas so spracovaním osobných údajov“. Aby sme si mohli kontakt uložiť, potrebujeme od človeka, ktorý nám kontakt predáva jeho súhlas.
Ako získať súhlas
Najjednoduchšou cestou, ako Vám tento človek súhlas dá je, že pri odoslaní formulára zaškrtne políčko so súhlasom. V Quande to riešime tak, že do formulára umiestnime tzv. checkbox (zaškrtávacie políčko) u ktorého je napísané napr. toto: „Chcem dostávať tipy a občasné ponuky a preto dávam Súhlas so spracovaním osobných údajov pre tento účel.“. Je však nutné umiestniť na vaše webové stránky plné znenie súhlasu a z tohoto skráteného súhlasu u zaškrtávacieho políčka na ňho odkázať. Človek, ktorý Vám svoj kontakt predáva sa tak môže zoznámiť s plným znením súhlasu, ktorý dáva.
Čo by mal súhlas obsahovať?
Tento súhlas má svoje náležitosti a mal by obsahovať informácie o tom, komu je súhlas udelený, teda Vašu identifikáciu, akých osobných údajov sa týka, pre aký účel (prečo) budete tieto osobné údaje spracovávať, na ako dlho, ako je možné súhlas odvolať a pripojiť poučenie o právach, ktoré tento človek v súvislosti so spracovaním osobných údajov má. Aktívne formuláre v Quande toto všetko obstarajú za Vás. Umožnia Vám s uloženým kontaktom uložiť i tento udelený súhlas, právny titul, účel spracovania osobných údajov a jeho platnosť, teda všetko, čo podľa nového Nariadenia je potrebné evidovať. Naviac Vám tiež pomôžu overiť vlastníka predávaných údajov, takže budete mať istotu, kto Vám súhlas udeľuje. Viacej o tom, ako overiť vlastníka predávaných kontaktov nájdete v článku: "Double opt-in. Čo je to a ako funguje?".
3 kľúčové faktory, ktoré ovplyvňujú to, koľko nových kontaktov získáte
Dobrá správa je, že sú tu iba 3 kľúčové faktory, ktoré ovplyvňujú to, koľko nových kontaktov získate.
Návštěvnosť
Prvým faktorom je návštevnosť Vaších stránok. Nič neovplyvní množstvo získanych nových kontaktov viacej, než to, koľko ľudí príde na stránku, na ktorej máte umiestnený formulár pre získanie nových kontaktov.
Výmena
Druhým faktorom je to, čo ponúknete ako výmenu za kontakt. Čím hodnotnejšiu „vec“ ponúknete, tým viacej kontaktov získate. Od zaujímavého obsahu po zľavy alebo iné výhody, možnosti je celý rad. Vždy sa musí jednať o niečo unikátne, hodnotné a zaujímavé.
Formulár
Tretím faktorom je obsah, vzhľad a spôsob zobrazenia formulára, pomocou ktorého nové kontakty budete získavať. Toto je viac technická otázka, ale správným zobrazením formulára môže byť počet novo získanych kontaktov až 3krát vyšší. Viacej informacií o vhodnom zobrazení formulára nájdete v článku: "Animované formuláre. Automat na nové kontakty". Naopak nevhodne načasovaným zobrazením formulára, môžete väčšinu ľudí od predania kontaktu spoľahlivo odradiť.
Máte ďalšie dotazy týkajúce sa GDPR a Quandy? Pokiaľ áno, napíšte nám na support@onquanda.com alebo nás kontaktujte na telefonu: +420 605 163 892.
Majte sa bez GDPRoblémovo.
Jan Spáčil